Vijesti » Abeceda univerzalne sportske škole » R - Rukomet

R - Rukomet

Image - R - Rukomet

Rukomet

Stjepan Crnokić, prof.

Rukomet je sportska igra koja zahtjeva široku lepezu različitih motoričkih  sposobnosti.  Stalno kretanje, ograničeni prostor, iznenadne situacije, ometanje protivnika, nedostatak vremena zahtijevaju brzinu, snagu, koordinaciju i agilnost, ali isto tako i fleksibilnost, preciznost i ravnotežu. Brzina je dominantna odrednica kretanja s i bez lopte, agilnost je važna zbog učestalog uspostavljanja, zaustavljanja i promjene smjera kretanja, koordinacija zbog manipulacije loptom u kretanju, snaga kod odraza, izbačaja i duela s protivnikom, fleksibilnost i preciznost kod udarca, a ravnoteža kod provedbe varki. Brojna motorička gibanja i manipulacije s loptama čine ovaj sport u programu univerzalne športske škole jednim od značajnijih. Opći ciljevi koji se u programu mogu postići korištenjem rukometnih sadržaja su bazična tehnika šutiranja na gol, vođenja, dodavanja i hvatanja lopte, usvajanje jednostavnih taktičkih pravila  kroz igru.  Organizacija mini rukometa za djecu mlađe školske dobi se provodi na malom polju s malim golovima i loptama. U organiziranju rukometne igre djeca se uče međusobnoj suradnji u timu.

 

Elementi tehnike rukometa koji se trebaju provoditi u programu UŠŠ

držanja lopte

bazična tehnika dodavanja i hvatanja, vođenja lopte

šutiranja na gol

organizacija rukometa kroz igre s jednostavnimm pravilima

mini rukomet

Metodičke napomene:

  1. Kako bi različite uzrasne kategorije imale istu mogućnost manipulacije loptom važno je koristiti adekvatne dimenzije lopte. Lopte su za najmanju djecu malene i mekane kako bi ona mogla uživati u igri i izvoditi zadane vježbe i pokrete (primjer je lopta mini- handball od Volley-a) ili lopta opsega 48-50 cm za mini rukomet za djecu 6-10 godina. Ihf veličine 0 za djecu do 8 godina ihf vel 1(50-52 cm, 425-475 g) za djecu od 8-14 godina
  2. Povećanje aktiviteta i zanimljivosti sadržaja treba postići postavljanjem različitih poligona  (primjer vođenje lopte u slalomu, šut na gol, gađanje označenog dijela na strunjači, vođenje lopte hodajući na švedskoj klupi, šut na gol preko suigrača
  3. Motivaciju podizati KROZ „IGRU“, A NE KROZ VJEŽBU!U učenju pojedinih sadržaja iz rukometa prednost treba dati organizaciji kroz igru, a ne kroz uvježbavanje tehnike. (male igre, igre slične rukometu, mini rukomet)
  4. Važno je aktivno sudjelovanje voditelja u organizaciji pomaganju, ispravljanju i savjetovanju

Primjer organizacije sadržaja iz Rukometa

Rukomet (vježbe preciznosti)

Organizacija sata je poligon na kojem su postavljene različite sprave, rekviziti, ciljevi koji se mogu gađati

Sadržaji :

Glavni dio sata

Gađati treba iz različitih udaljenosti i to lopte, obruče, čunjeve , koševe, golove -označene prostore na njima, ciljevi mogu biti statični ali i pokretni.

 

-->